Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Elkjøp i støtet

OSLO: Dataprodukter til hjemmemarkedet er Elkjøps hurtigst voksende produktgruppe.

Elkjøp-konsernet opplevde kraftig omsetningsvekst og resultatforbedring første halvår 1997, heter det i en melding fra selskapet.

– Vi er meget godt fornøyd med de resultatene som er oppnådd, sier konsernsjef Thor Bjarmann i Elkjøp.

Økte med 39 prosent
Elkjøp-konsernet hadde en omsetningen på 1.338,6 millioner kroner i årets seks første måneder. Dette er en økning på hele 39 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

Styrket datasalg
Veksten skyldes økte markedsandeler, ekspansjon i Sverige og Danmark, samt ny omsetning fra Lefdal Elektromarked. Alle varesektorer har hatt betydelig omsetningsvekst og økte marginer. Elkjøp-konsernet har spesielt styrket sin posisjon innenfor salg av dataprodukter til husholdningene.

Selskapet har også foretatt organisatoriske endringer. I begynnelsen av mai ble distribusjonsvirksomheten flyttet fra Oslo til Jönköping i Sverige.