Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NetCom slår Telenor Mobil

OSLO: NetCom og informasjonsdirektør Per Bjørkum (bildet) har nå en rekordhøy omsetning per kunde på over 350 kroner – mens Telenor Mobil ligger bortimot en femtilapp under.

Arkiv
Dette kom frem da selskapet mandag morgen presenterte sitt halvårsresultat.

Mye tyder på at det nå er NetCom som stikker av med de virkelig «feite» mobilkundene. Selskapet kan sole seg i en omsetningsøkning på 54 prosent i forhold til samme periode i fjor. Til sammenligning hadde Telenor Mobil en tilsvarende økning på fattige seks prosent.

Rike på fornøyde kunder
– Dette er svært gledelig, men vi blir ikke rike av å sammenligne oss med konkurrenten. Vi blir rike av at kundene er fornøyde, og det mener jeg disse tallene viser, sier informasjonsdirektør Per Bjørkum til Dagens Telecom.

Mer lønnsomme
Tallene tyder på at NetCom nå har klart å kvitte seg med de minst lønnsomme kundene. Mens gjennomsnittlig omsetning per abonnent hos NetCom lå på 351 kroner, er tilsvarende tall for Telenor Mobil 305 kroner. Tallene er basert på gjennomsnittlig abonnementstall for begge selskaper i halvårsperioden.

Omvendt forhold
Dette forholdet er dermed snudd på hodet i forhold til hva det var for ett år siden. Da hadde nemlig Telenor størst omsetning per hode med 365 kroner mens hver NetCom-abonnent bidro med 296 kroner.

Oppstramming
– En forklaring er nok at vi har ryddet opp i kundemassen. Vi er kvitt de minst lønnsomme kundene samtidig som vi også har innført strammere kredittrutiner, sier Bjørkum.

Dagens Telecom kommer mandag formiddag med flere nyheter om NetComs halvårsresultat.
Stikkord: Mobil