Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Sent ute med feilretting

OSLO: Telenor har hatt store problemer med å få rettet opp alle feilene på telenettene etter det unormalt kraftige uværet i juli på Øst- og Sørlandet. Selskapet regner med å bli ajour med feilrettingen i løpet av uken.

Uværet over Øst- og Sørlandet i juli med lyn og torden sprengte Telenors kapasitet for feilretting. Bedrifter og privatkunder har vært rammet av unormalt mange brudd eller feil på abonnentlinjer og -utstyr. Ekstramannskaper jobber nå på spreng for å rette opp alle feilene.

Høye tall
Telenor Privat mottok mer enn 32.200 feilmeldinger i juli totalt, det er 8.000 flere enn normalt, mens Øst- og Sørlandet alene hadde en dobling i antall feilmeldinger.

Telenor Bedrift opplyser at de noterte hele 27.000 feilmeldinger bare i Østlandsområdet i juli. Dette er 12.000 flere enn normalt.

Blir ajour
– Mandag gjensto fortsatt vel 3.000 feil å rette, men vi setter nå alt inn på å rette opp også disse feilene og regner med å komme ajour i løpet av uken, sier informasjonsdirektør Elisabeth Gjølme i Telenor Privat.
Stikkord: Mobil