Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Fire til New Media Science

OSLO: Rådgivningsselskapet New Media Science og adm. direktør Erling Maartmann-Moe (bildet) har nå ansatt fire nye produktsjefer for selskapets mange produkter og tjenester.

Arkiv
Ansettelsene bekrefter at New Media Science nå ser konsept og produktutvikling for Internett relaterte produkter og tjenester som en naturlig forlengelse av rådgivning og utvikling av Internett løsninger for større norske bedrifter og organisasjoner.

Flere ben å stå på
– Produkt satsningen gir New Media Science flere ben å stå på, samt en aktiv i rolle i utviklingen av norske kommersielle Internett tjenester. Dette gir New Media Science et betydelig vekstpotensiale utover den rene konsulent og utviklingsdelen av selskapet, sier Maartmann-Moe.

Prosjektstyring
Pål Kirkebø er ansatt som prosjektleder for det Web-baserte prosjektstyringsverktøyet KIM. I følge New Media Science er dette det første Intranett-produktet som er skreddersydd for
prosjektorienterte bedrifter.

Ved å tilby en Web-basert løsning åpner dette for muligheter for å dele informasjon med alle impliserte i prosjektene. KIM vil bli lansert på NORBIT messen i september.

Internettspill
Steffen Solem er ansatt som produktsjef i Internettspill selskapet Eye One. Dette selskapet ble etablert av New Media Science for å møte et sterkt voksende marked for online spill.

Kurs og Opplæring
Bernt Winnes er ansatt som produktsjef for kurs og opplæring. Det er et stort behov for opplæring i nye medier i de fleste
bedrifter i Norge idag. New Media Science mener de nå kan levere kundetilpasset opplæring innen teknologi og muligheter, samt bruk av Web-løsninger og oppdatering av informasjon.

Internett Domene tjenester
Birgit Wasa er ansatt som produktsjef for Internett-domene problematikk. Birgit Wasa som er jurist, arbeider med domene
beskyttelse og juridisk rådgivning rundt domene problematikk.

45 ansatte
New media Science har nå 45 ansatte og omsatte for 15,5 millioner kroner i fjor med et overskudd på 3,8 millioner kroner.

Statoil, Aftenposten, Narvesen, VG, Storebrand, Fellesdata, NHO, Coca-Cola, Oslo Børs, Telenor Marlink og Miljøverndepartementet er selskapets største kunder.