Annonse


Øker annonseprisene

Markedssjef Iain Osborne i Yahoo Europa sier til nyhetsbyrået Reuters at etterspørselen etter annonseplass innenfor kategoriene næringsliv, økonomi, nyheter og data er særlig sterk. – På disse områdene er etterspørselen sterkere enn tilbudet.

Markedssjefen mener likevel at Internett-annonsering i Europa ennå er i sin spede barndom. Han mener Europa henger 18 måneder etter USA i så måte.

Sofistikert
I Reuters-intervjuet forteller Osborne at finans-, bil- og reiselivsnæringene er sofistikerte brukere av nettet, i likhet med næringslivsrettede tjenester (business-to-business). Annonsering til forbrukerne er såvidt ute av startblokkene.

Yahoo Europa sier at to undersøkelser viser at Yahoo Tyskland er den mest brukte navigasjonsguide i landet, og at Yahoo Frankrike er landets mest besøkte web-sted.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse