Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Vellykket mobilsommer

TROMSØ: NetComs sommerkampanje har vært vellykket. GSM-operatøren har nådd nye kundegrupper samtidig som abonnentene ringer oftere og lengre. Nye abonnenter gjennomgår nøye kredittvruderinger.

Mobilsommer
– NetComs sommerkampanje har vært vellykket, selv om jeg på grunn av børsnotering ikke kan spesifisere antallet nye abonnenter, sier informasjonsdirektør, Per Bjørkum, i NetCom.

– Statistikk over trafikken viser dessuten at abonnentene ringer oftere og har lengre samtaler.

Nye grupper
– Vi når etter sommerkampanjen bredere ut og har tegnet nye abonnenter fra kundegrupper som kvinner og eldre, sier Bjørkum.

– De nye abonnentene har anskaffet høykvalitetstelefoner. Dette gjør at vi har stor tro på at kundene opprettholder sine abonnementer etter ferien.

– Under sommerkampanjen i 1995 opplevde vi at mange kjøpte dårlige telefoner og derfor trodde at manglende kontakt skyldtes dårlig dekning. De sa derfor opp abonnementene når sommerferien var over. Det tror vi ikke vil skje i år, sier Bjørkum.

Kredittvurderinger
– Vi har i år skjerpet kravene til kredittvrudering av nye abonnenter. Vi er derfor tryggere enn tidligere på at de nye kundene kan gjøre opp for seg, sier Bjørkum.
Stikkord: Mobil