Annonse


Mobile kostnadskutt

– Alle våre butikker vil heretter kun selge og annonsere Vodafone, sier adm. direktør Chris Gent i Vodafone.

Nødvendig reduksjon?
Vodafones rasjonaliseringsplaner innebærer å samle seks kundeservice-enheter til tre, forenkle regningsutsendelser og redusere antall forskjellige takster. Selskapet regner med at omlag 250 ansatte vil bli overflødige i løpet av en 18 måneders periode som resultat av omorganiseringen.

Dagens Telecom skrev tidligere at Vodafone har hatt problemer med stor churn, eller utskifting av abonnenter. Nå vil selskapet søke å forsterke sin posisjon ved blant annet å fremheve Vodafone som et merkevarenavn.

Tap før gevinst
Vodafone regner med å tape 200 millioner kroner i løpet av inneværende regnskapsår. Deretter regner selskapet med en forbedring på 100 millioner kroner det neste året, og 350 millioner bedring det tredje året, skriver Network Briefing.

Annonse