Annonse


Mobile kostnadskutt

– Alle våre butikker vil heretter kun selge og annonsere Vodafone, sier adm. direktør Chris Gent i Vodafone.

Nødvendig reduksjon?
Vodafones rasjonaliseringsplaner innebærer å samle seks kundeservice-enheter til tre, forenkle regningsutsendelser og redusere antall forskjellige takster. Selskapet regner med at omlag 250 ansatte vil bli overflødige i løpet av en 18 måneders periode som resultat av omorganiseringen.

Dagens Telecom skrev tidligere at Vodafone har hatt problemer med stor churn, eller utskifting av abonnenter. Nå vil selskapet søke å forsterke sin posisjon ved blant annet å fremheve Vodafone som et merkevarenavn.

Tap før gevinst
Vodafone regner med å tape 200 millioner kroner i løpet av inneværende regnskapsår. Deretter regner selskapet med en forbedring på 100 millioner kroner det neste året, og 350 millioner bedring det tredje året, skriver Network Briefing.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse