Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Jeg møtte Sissel!

OSLO: Mandag gikk Yahoo og NBC en allianse for å sikre seg amerikanske TV-tittere i beste sendetid – med kjendiser som det store trekkplasteret.

KjendisChat
Nå begynner amerikanske TV-stasjoner å merke konkurranse fra Internet. America Online hevder for eksempel de har flere mennesker pålogget enn det er folk som ser på Larry King show i beste sendetid, dvs. mellom ni og ti om kvelden.

Kjendischat
Men mandag inngikk NBC og Yahoo en allianse hvor de sammen skal tilby live chat med Hollywoods kjendiser – i beste sendetid. Alle som logger seg inn på chatten vil ikke bare kunne stille spørsmål til sine favorittkjendiser, men også se bilder av sine helter og heltinner.

Forbrukerkrav
NBC-sjef Edmond Sanctis opplyser til Webcourier at avtalen er et eksempel på at man nå gir forbrukerne det de vil ha innen TV og nye medier. Han lover videre at «massevis med NBC-kjendiser vil stille opp for å kommunisere direkte med sine fans».

Kursrekord
Etter at avtalen ble kjent, svarte aksjemarkedet spontant med å sende Yahoo-aksjen til værs. Mer enn en million aksjer skiftet eier og bare på en dag steg verdien med ti prosent og ente på en foreløpig rekord.

Så gjenstår det bare å se om kjendisene vil makte å sende kursen enda høyere.