Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Ny mobiltopp i sommer

Oslo: De to mobiloperatørenes sommerkampanjer har fått en pangstart: Både Telenor Mobils og NetComs abonnentstilgang er større enn budsjettert. 100 000 nye abonnenter er antakelig et lavt anslag.

Man skal ikke ha vært innom særlig mange mobilforhandlere de siste par ukene får å se at trafikken er betydelig enten det er snakk om Telenor Mobil- eller NetCom-forhandlere. Hos Telenor Mobil har kunderushet i perioder ført til etter forholdene lange ventetider på å bli registrert som abonnent (fire-fem timer).

Ingen tall
Foreløpig er det for tidlig i sommerkampanjen til at man kan få nøyaktige tall for abonnentstilgangen fra de to operatørene. Telenor Mobil vil kunne gi en foreløpig antydning på hvordan det går allerede neste uke, når man har fått regnet sammen utviklingen i 2. kvartal. Børsnoterte NetCom har langt strengere regler for når slike opplysninger kan slippes og vil først kunne oppgi sine tall på ettersommeren.

Mer enn forventet
Men det som er helt klart er at begge operatørene har langt større abonnent-tilgang enn forventet. Internt i Telenor Mobil snakker man om at det kanskje er mulig å nærme seg tallene fra 1996, da selskapet fikk 75 000 nye abonnenter. Og forventningene foran årets sommer-kampanje var langt lavere enn det.
I NetCom er også utviklingen bedre enn forventet. Der var 1996 ikke noe godt år, mens 1995 var eksepsjonelt bra. Stemningen blant kundebehandlerne i selskapet er at det nok ikke blir like mange nye abonnenter som i 1995, men at det blir klart bedre enn fjoråret.
Se også: NetComs Elkjøp-suksess
Stikkord: Mobil