Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Matnett en hit

OSLO: – Matnett har økt antall daglige hits fra 500 til 2.000. Men antall bestillinger har ikke økt i samme grad, det er den neste utfordringen, sier Matnetts daglige leder Brit Ravndal.

Nå satses det på å utvide tilbudet i flest mulig butikker over hele landet. I dag er det butikker i Oslo, Bærum, Sandnes, Sola og Randaberg.

Tirsdag testkjører Matnett i Stavanger, før de åpner en ny butikk onsdag. Før ferien kommer det en ny forretning i Bergen. Etter skal det åpnes en ny i Trondheim.

Elektronisk testområde
– Vi er voldsomt spente på hva som skal skje i Stavanger. Statoil har kjøpt inn 6.000 PCer til ansatte i området og det er flere firma som snakker om å følge etter. Stavanger er et spesielt område.

– Internett er bare et verktøy for oss, sier ravndal. Det er hjemlevering av mat som er hovedideen bak Matnett.

Kamp om tiden
Grunnen til dette er enkel:

– Det er en evig kamp om fritiden. Når varene sendes hjem, så får folk muligheten til å bruke den tiden en ellers ville brukt i kø til noe mer sosialt, sier Ravndal til Dagens Telecom..

En undersøkelse viser at gjennomsnittskunden i Matnett er mellom 30 og 39 år, tjener over gjennomsnittet, og har som oftest flere barn.