Hopp til navigasjon Hopp til innhold

3.500 nye NetCom-kunder

OSLO: NetCom har nå «rappet» 3.500 mobilkunder fra Telenor Mobil. Avtalen med Norsk Rutebilarbeiderforbund kan gi muligheter for opp til 8.000 nye GSM-kunder.

Arkiv
– Dette er en rekordordre for NetCom. Norsk Rutebilarbeiderforbund er den største kunden vi har fått hittil, sier informasjonsdirektør Per Bjørkum i NetCom til Dagens Telecom.

8.000 nye kunder?
– Norsk Rutebilarbeiderforbund har byttet sine 2.000 NMT-abonnementer og 1.500 GSM-abonnementer fra Telenor Mobil til NetCom GSM, sier Bjørkum.

Forbundet har tilsammen 8.000 medlemmer, og regner med at potensialet for nye NetCom-kunder er større enn de 3.500 som nå har gått over.

Sparer tre millioner
Den nye NetCom-avtalen gjør at Norsk Rutebilarbeiderforbund reduserer kostnadene med hele tre millioner kroner. Forbundets mobilkostnader i fjor var på omlag ni millioner kroner, skriver Finansavisen.

Innsparingen kommer av at prisen på samtaler fra NetCom til NetCom blir ekstra lav. Avtalen skal muligens videreføres til å gjelde direkte mellom selskapets sentralbord og NetCom.

Viktig for NetCom
– Avtalen med Norsk Rutebilarbeiderforbund gir viktige signaler om at forbundet vurderer NetComs dekning til å være like god som Telenor Mobils, sier Bjørkum til Dagens Telecom.

NetCom har i løpet av det siste året satset bevisst på bedriftsmarkedet for å få aktive mobilbrukere. Mobiloperatøren har fått en rekke kunder innen transportbransjen, og selskapets tall viser tydelig at de nå tjener mere penger per kunde enn tidligere.

Stikkord: Mobil