Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Radio for alle penga

OSLO: TeleDanmark angrer ikke på at selskapet startet radiokanal 1. mars. Nå viser lytterundersøkelsene for Radio 2 kraftig vekst.

Mens Norsk Mediebarometer nylig kunne melde om synkende lyttertall for radio i Norge, kan Tele Danmark glede seg over en 53 prosents økning i tallene for sin egen radiokanal, Radio 2. Den nye kanalen kom på lufta 1. mars, og fremgangen gjelder april måned.

Lytter mer
I følge AIM/Nielsens måling, har radioen 108.000 lyttere. Også tiden de bruker til å lytte på kanalen har økt – fra 121 til 126 minutter. Til sammenligning brukte Ola Nordmann 84 minutter på radiolytting i 1996, en nedgang på et kvarter i forhold til året før.

Kabel og parabol
Radio 2 er en reklamefinansiert radiokanal. Den sender døgnet rundt, har en bred målgruppe og kan bare mottas via kabel eller parabol. Radiokanalen dekker omlag 60 prosent av befolkningen. TeleDanmark eier halvparten av aksjene, mens resten er likelig fordelt mellom TV2 (25 prosent) og en gruppe private aksjonærer.
Stikkord: Mobil