Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Binder opp mobilkundene

OSLO: De britiske mobiloperatørene tar i bruk nye tiltak for å beholde kundenes lojalitet. Her tilbys rabattordninger i kombinasjoner mellom mobiltelefon og banktjenester eller flyselskap.

Ifølge mobiloperatøren Cellnet er deres utskiftningstakt for abonnenter (churn) redusert fra over 20 prosent til fem prosent gjennom samarbeidet med Barclaycard og Barclays bank.

Nye tjenester
Gjennom allianser med forskjellige selskaper får mobilkundene tilbud om nye tjenester som markedsføres parallelt med mobiltjenester.

Eksempel på tjenester som tilbys er kontoopplysninger fra banken og billigere flyreiser når du ringer mye med mobiltelefonen, skriver Financial Times.

Holder på kundene
Både Cellnet, Vodafone, One-2-One og Orange er alle enige i at lojalitetsprogrammene virker. Det er like viktig å beholde eksisterende kunder som å skaffe nye, så selskapene arbeider stadig med å tilby nye tjenester i kombinasjon med mobiltjenestene.

Se også:
«NetCom vurderer tilbud»
«Lojalitet er strategi»
«Få trumf når du ringer»
Stikkord: Mobil