– Et nytt konsept for tidsskrifter. Vi skal lage et databasebasert medieselskap. Målet er å spisse mediet mot den enkelte bruker, sier Bernhard Steen til Dagens Telecom.
DinSideDet nye medieselskapet DinSide skal lansere flere tidsskrifter 1. januar 1998. DinSide skal ta utgangspunkt i Internett og vil lansere tjenester og tidsskrifter som er rettet mot brukere av Internett. Selskapet vil også satse på å bruke innholdet i andre medier enn nettet.I nettet
– Selskapet satser på inntekter fra annonser og/eller nye betalingstjenester som nå i nær fremtid vil dukke opp på nettet, heter det fra eierne av selskapet. De opplyser at de nå arbeider for å få kontakt med samarbeidspartnere i både inn- og utland.
Annonse
Det heter videre at tidsskriftene som skal lanseres vil være basert på redaktørplakaten.Bernhard Steen har vært med på å bygge opp PC World til å bli Norges mest kjente datablad. Bladet har i hvert nummer hatt flere sammenlignende tester av datautstyr.
Investoren Jan Skøien står sammen med partneren Jan Fritzvold i Micro Holding Invest for 50 prosent av aksjene i selskapet. Andre eiere er Anders Brandt og Bernhard Steen. Skøien vil være styreformann i det nye selskapet.– DinSide skal i hovedsak lage Internettbaserte tidsskrifter, men vil også arbeide med publisering i andre medier, sier Bernhard Steen, som ikke vil avgrense dette til å bety avis eller magasin. Han vil heller ikke gå med på at DinSide vil være en konkurrent for det gamle PC World.– Dette er et nytt tidskriftskonsept, og vil verken konkurrere med Nettavisen, Digi, Dagens Telecom eller PC World. Derimot lover Steen at det vil bli et godt innhold i produktet, og at det også vil holde et høyt teknologisk nivå.
Annonse