Annonse


Lanserer medieselskap

– Et nytt konsept for tidsskrifter. Vi skal lage et databasebasert medieselskap. Målet er å spisse mediet mot den enkelte bruker, sier Bernhard Steen til Dagens Telecom.

DinSide
Det nye medieselskapet DinSide skal lansere flere tidsskrifter 1. januar 1998.

DinSide skal ta utgangspunkt i Internett og vil lansere tjenester og tidsskrifter som er rettet mot brukere av Internett. Selskapet vil også satse på å bruke innholdet i andre medier enn nettet.

I nettet
– Selskapet satser på inntekter fra annonser og/eller nye betalingstjenester som nå i nær fremtid vil dukke opp på nettet, heter det fra eierne av selskapet. De opplyser at de nå arbeider for å få kontakt med samarbeidspartnere i både inn- og utland.

Annonse


– Vi er også åpne for gode ideer fra pressefolk som har lyst til å være med på å starte interessante Internettbaserte prosjekter.

Uavhengighet
Det heter videre at tidsskriftene som skal lanseres vil være basert på redaktørplakaten.

Bernhard Steen har vært med på å bygge opp PC World til å bli Norges mest kjente datablad. Bladet har i hvert nummer hatt flere sammenlignende tester av datautstyr.

Satser på datamedia
Investoren Jan Skøien står sammen med partneren Jan Fritzvold i Micro Holding Invest for 50 prosent av aksjene i selskapet. Andre eiere er Anders Brandt og Bernhard Steen. Skøien vil være styreformann i det nye selskapet.

– DinSide skal i hovedsak lage Internettbaserte tidsskrifter, men vil også arbeide med publisering i andre medier, sier Bernhard Steen, som ikke vil avgrense dette til å bety avis eller magasin. Han vil heller ikke gå med på at DinSide vil være en konkurrent for det gamle PC World.

– Dette er et nytt tidskriftskonsept, og vil verken konkurrere med Nettavisen, Digi, Dagens Telecom eller PC World. Derimot lover Steen at det vil bli et godt innhold i produktet, og at det også vil holde et høyt teknologisk nivå.

Annonse