Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Fokus på telefonservice

OSLO: I begynnelsen av juni åpner “Scandinavian Call Center and CTI Conference” i Oslo. Det er andre gang arrangementet holdes i Norge. Konferansen byr på nær 25 foredrag, workshops og utstillinger.

Arkiv
The Scandinavian Call Center and CTI Conference er inne i sitt fjerde år. Fjorårets Stockholm-konferanse hadde 200 deltakere per dag.

– Den voldsomme veksten i markedet og den rivende teknologiske utviklingen har skapt tilstrekkelig interesse til å avholde årlige konferanser både i Norge og i Sverige, sier den norske arrangøren Ivar L. Sjøholt hos ProTel AS i Oslo til Telecom Revy.

Genererer arbeidsplasser
Kundeservice basert på avanserte telefoniløsninger vil i løpet av 90-årene skape ti millioner nye arbeidsplasser i USA. I England ble det i 1995 etablert 40.000 nye slike terminalplasser, og hver terminalplass representerer 1,5 – 2 årsverk.

– Norske politikere synes å være blinde for mulighetene, mener Ivar L. Sjøholt.

Spisskompetanse
Konferansen åpner 4. juni på SAS Plaza med tre åpningsforedrag. Størst forventninger knytter seg til et foredrag ved forskningsleder Steve Prentice fra GartnerGroup i London. Han tar for seg rådende tendenser innen call center-utviklingen

Integrasjon med Internett
Et annet spennende tema er integrasjon av call center og Internett, som Ole Jacob Moldestad fra IBM vil ta for seg. Svein Aardahl fra Telenor Bedrift behandler datatelefoni for små og mellomstore bedrifter.
Stikkord: Mobil