Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Bedre kunder i NetCom

OSLO: NetComs mobilkunder ringer mer enn tidligere. Mens kundeveksten fra fjerde kvartal har vært på 3,5 prosent, har selskapet hatt en omsetningsøkning på hele 11,5 prosent i samme periode.

I første kvartal hadde NetCom en netto tilgang på 9.935 abonnenter, det totale antall kunder steg dermed til 293.250.

Aktive mobilbrukere
NetCom har bevisst arbeidet for å tiltrekke seg aktive mobilbrukere. Selskapet satset i fjor sterkt på bedriftsmarkedet, og har inngått kontrakter med flere store bedrifter. Innsatsen gir nå tydeligvis resultater fordi bedriftskundene er mer trofaste og ringer mer enn privatkunder.

Flesteparten av de kundene som har sagt opp sine abonnementer har vært mobilbrukere med liten fortjeneste, opplyses det fra NetCom.

Lavere provisjon
Fra 18. april setter NetCom ned provisjonen til forhandlerne fra 1.200 til 900 kroner. Dette er likt med Telenor Mobils forhandlerprovisjoner som også ligger på 900 kroner.

Konkurransen om nye kunder blir dermed noe redusert fordi det ikke blir like lønnsomt for kundene å bytte mobiloperatør for å få ny telefon. Samtidig satser NetCom på å ivareta sine eksisterende kunder med forskjellige lojalitetsprogrammer.
Stikkord: Mobil