Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Doblet mobilbruk

OSLO: Mobilkundene er ikke lenger like raske til å avslutte samtalene. Siden i sommer har NetComs kunder doblet bruken av mobiltelefonene. I uken før påske satte selskapets kunder ny ringerekord.

Deskill
I uke 12 ringte NetComs abonnenter i mer enn 10 millioner minutter.

Det er flere grunner til at bruken av mobiltelefon er økende. Noe betyr det at antallet abonnenter har økt det siste halve året. Betydning har det også at NetCom har kapret flere bedriftskunder.

Fallende priser
– Det er en rekke årsaker til at bruken av mobiltelefon stiger kraftig. En av de viktigste årsakene er prisutviklingen. I løpet av de siste tre årene har prisen på bruk av mobiltelefon blitt mer enn halvert. Dessuten har oppløsningen av telemonopolet gjort at det er blitt 20-25% billigere å ringe til utlandet med mobiltelefon enn fra vanlig telefon, er forklaringen til informasjonsdirektør i NetCom Per Bjørkum

Selskapet senket prisene på samtaler til utlandet 1. november i fjor. Det førte til at antall utlandssamtaler steg med 60%.

Nye muligheter
En annen grunn til økingen er NetComs store andel av bedriftskunder. Disse bruker gjerne mobilen mer enn privatkunder, blant annet til å sende tekstmeldinger og motta telefakser. De kobler også ofte sin bærbare PC til bedriftens eget datasystem ved hjelp av mobiltelefonen.
Stikkord: Mobil