Arkiv

Annonse


Snart 300.000 kunder?

ArkivVed utgangen av 1996 hadde NetCom 283.315 kunder, bare i fjerde kvartal økte kundemassen med nesten 40.000. Hvis denne trenden fortsetter er det ikke mange ukene igjen til GSM-kunde nummer 300.000 kan ønskes velkommen. Til sammenligning feiret Telenor Mobil torsdag mobilkunde nummer 1 million.

Satser på markedsføring
– Vi regner med at den gode trenden fra fjerde kvartal i fjor vil fortsette i år. De første månedene av året har det vært stille, men vi har hatt en jevn vekst, sier adm. direktør Gert Munthe i NetCom.

Munthe vil ikke uttale seg om når han venter kunde nummer 300.000. NetCom brukte 116 millioner på markedsføring og distribusjon i fjor, og noen av disse fruktene kan nok fremdeles høstes.

Utradisjonelt
– Vi vil fortsette å satse på utradisjonelle forhandler-metoder. Prosjektet med direktesalg har hittil gitt meget bra resultater. I tillegg vil vi sette i gang et lojalitetsprogram med grunnlag i kundedatabaser. Dette er satsinger som gjøres i tillegg til butikkleddet, så vi må passe på så ikke interesser krysses, sier Munthe.

Annonse


Redusert provisjon
– NetCom reduserer sin provisjon til forhandlerne til 900 kroner i april. I tillegg har vi administrative kostnader for hver nye kunde. Målet på sikt er en kostnad på under 1000 kroner for å skaffe en ny kunde, sier Munthe.

Telenor mobil har allerede redusert sin provisjon til forhandlerne til 900 kroner. NetComs erkekonkurrent har nå 568.990 GSM-kunder. Men så har de også drevet i mobilbransjen i 15 år og mange tidligerer NMT-kunder har nok lojalt gått over til Telenor Mobils GSM.

Behold nummeret
Det skal nå bli lettere for NMT-kunder å bytte til NetCom-GSM. Mobiloperatøren forventer at de i 1997 skal kunne tilby nummerportabilitet. Det vil si at kunder som vil bytte fra Telenor Mobils NMT til NetComs GSM får beholde det gamle telefonnummeret.

Annonse