Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Suksess for telereklame

Telenors prøvprosjekt med reklamefinanisert telefon på grønt nummer skal vare i 14 dager. Men allerede etter tre dager virker det som om suksessen er sikret.

Deskill
Det kan hende at det er nyhetens interesse som har skapt den store pågangen på Telenors prøvetiblud, hvor abonnenter på Gjøvik kan ringe et 800-nummer og dermed få snakke gratis med familie og venner over hele landet. Oppland Arbeiderblad kan nemlig fortelle at de 12 000 abonnentene i området ringte hele 40 000 gratistelefoner i løpet av den første helgen i prøveperioden.

Lovende start
– 40 000 oppringninger på to dager er svært bra, men det er for tidlig å si om tilbudet blir permanent, sier informasjonssjef Elisabeth Gjølme i Telenor Privat til avisen.

Tilbudet går ut på at man kan ringe hvor man vil i Norge hvis man aksepterer en ti sekunders reklamepause hvert minutt. 5 annonsører har sagt ja til å være med i prøveperioden på 14 dager. Hver samtale har en begrenset taletid på 30 minutter, og prosjektet er først og fremst rettet mot ungdom.
Stikkord: Mobil