Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Kaprer bedriftskunder

OSLO: Det er ikke Internett og ekstranett i vanlig forstand, men begge integrert i et «ekstranett»: Nå er de første pilotkundene i gang med å teste Telenors nye tilbud til næringslivet: Nextra.

På en brukerkonferanse i Oslo torsdag, kunne Telenor Nextel presentere en «sneak preview» fra sin kommende satsing på næringslivet: Nextra, som blir kommersielt tilgjengelig fra mai måned.

Ny strategi
Satsingen uttrykker dreiningen i Telenor Nextels strategi: Nå er det nytten i Internett-teknologien som skal selges, og kundene er fra næringslivet.

Moduler
Det nye produktet er basert på moduler og skal enkelt kunne settes sammen til å dekke den enkelte bedrifts behov, enten det dreier seg om småbedrifter eller større konsern.

Tjenesten innebærer at bedriften selv styrer hvem i bedriften som får hvilken informasjon, det være seg interninformasjon eller tilgang til eksterne lenker.

Tre modeller
Nextra kommer i tre hovedvarianter. Nextra sentral er beregnet på de minste bedriftene, som vil kunne abonnere på de tjenestene de ønsker. Nextra Lokal tillater større integrering med bedriftens eksisterende internløsninger, mens Nextra modul er en optimalt skreddersydd modell for de største kundene.