Annonse


75% vekst for callcenter

Paintbox Dialog Call Center betjener telefonselskaper, aviser, banker, forsikringsselskaper, bilforhandlere og TV Torget, og er meget allsidig. Callcentret har 65 ansatte i Oslo og på Rjukan. De kan håndtere 3000 utgående og 3000 inngående samtaler i døgnet. I tillegg kommer et interaktivt talesystem (IVR) for 100.000 – 200.000 samtaler i døgnet.

20 nye medarbeidere
Paintbox, som eies av fire store reklamebyråer, skulle opprinnelig håndtere databaser og grafisk produksjon for eierbyråene og deres kunder. Senere har Paintbox blitt en outsourcing-bedrift.

Callcentret sto klart i januar i fjor. Direktør Svein Rasmussen vil ikke oppgi fjorårets omsetning, men budsjetterer med 75 prosents vekst i år. Ytterligere 20 medarbeidere blir nå ansatt i Oslo og på Rjukan.

Callcenter til seks millioner
Hele 4-6 millioner kroner er investert callcenter-systemet, som består av et interaktivt talesystem (IVR) en Meridian hussentral med Max, Link og CCR callcenter-applikasjoner, en Dialogic CT-connect server, en Infer-server med databaseverktøy som brukes til å drifte sentret.

Annonse


Storselskaper som kunder
Mange store selskaper velger i 1997 å la Paintbox ta hånd om sine callcenter-oppgaver: Netcom, Aftenposten, Varden, Asker og Bærum Budstikke, Norske Liv, Samvirke Forsikring, Sparebanken NOR, Storebrand Bank, Statens Bankinvesteringsfond og Postbanken, Iglebæk, Volvo og Ford, NAF, Norsk Luftambulanse, Shell, TV Torget og andre.

Kremmeren Bjørnsen
På TV Torget er hele spekteret av callcenter-teknologi tatt i bruk. Hvis du ringer 815 00 111 kan du både høre superkremmeren Knut Bjørnsen anbefale sine kjeler, eller smakebiter av Santana og andre CD-er som her tilbys. TV Torgets kundedatabase omfatter ca 170.000 navn, som er koplet opp mot Paintbox Dialog Call Center.

Annonse