En fersk amerikansk undersøkelse viser at mange selskap er skeptiske til hvilken betydning Internett vil få for deres omsetning. Like klart er det at selskapene vil legge ut sine egne hjemmesider.
ProdusenterUndersøkelsen ble foretatt av analyseselskapet Grant Thornton.253 selskap med omsetning mellom 70 millioner og tre milliarder norske kroner i året fikk spørsmål om Internett. Det er ikke oppgitt hva for type varer de undersøkte selskapene produserte.Nesten samtlige av bedriftene var enige om at Internett var blitt en permanent faktor i omsetningen, men bare 15 prosent mente at nettet hadde noen betydning for selskapenes egen omsetning, og kun 2 prosent mente at nettet hadde hatt stor betydning for omsetningen.Tror på framtiden
En tredjedel av de spurte sa at Internett hadde liten effekt på selskapets omsetning, mens halvparten mente at den ikke hadde noen påvirkning.
Annonse

En fjerdedel av selskapene hadde egne web-steder.

Annonse