Folk som reiser mye i jobben har økende behov for IT-tjenester på hotellet, Dagens Telecom har spurt tre av de store kjedene hvilke tilbud de har til sine kunder.
Rainbow Hotels– Vi ser at det er et økende behov blant gjestene for ulike IT-tjenester på rommene våre og allerede i dag er det noen av våre hoteller som har et slikt tilbud. I løpet av året håper vi at alle våre hoteller skal ha et IT-tilbud til gjestene. Rainbow-kjeden starter nå opp med et prøveprosjekt som vi kaller Business room, eller «ditt andre kontor». I disse rommene får gjestene telefon, telefaks og direkte uttak for modem til bruk for Internett og e-post, det blir også mulig å leie PC, opplyser daglig leder Stein Rosbach i Vika Atrium hotell i Rainbow kjeden.

– Alle våre hoteller har tilbud om IT-tjenester i større eller mindre grad, men det vil nok ta en tid før alle rom er klare for slikt bruk. Foreløpig tilbyr vi egne kontor-rom på våre hoteller hvor gjestene kan leie telefaks, PC og kopimaskin, sier markedssjef Torgeir Flatjord ved SAS-hotellenes hovedkontor. Han er ikke sikker på om det er muligheter for tilkobling til Internett på alle hotellene.

– Rica-kjeden er landsdekkende og behovet for slike tjenester varierer fra hotell til hotell. Vi starter et prøveprosjekt med tilbud om IT-tjenester på noen av våre hoteller i løpet av første kvartal i år og vil se an etterspørselen før vi bygger ut tilbudet videre. Jeg tror det er en kraftig overfokusering på behovet for Internett, men det er klart at vi følger med på utviklingen, sier markedsdirektør Pål Semb-Johansson i Rica kjeden.

Annonse