– Salget har vært veldig bra, det er helt klart at julekampanjen med gode mobiltelefoner for 49 kroner har slått an. Prisreduksjonene fra første januar har nok også hatt sin innvirkning, men siden selskapet er børsnotert kan vi ikke gå ut med noen tall enda, sier informasjonsdirektør Per Bjørkum i NetCom til Dagens Telecom.
Over 270.000?Tallene som har versert i media tidligere i desember er 270.000 abonnenter for NetCom, men etter det Dagens Telecom erfarer er dette tallet oversteget for lengst. Spørsmålet er når mobiloperatøren når 300.000 abonnenter, det magiske tallet vil antakelig føre til økt aksjeverdi på børsen for NetCom.Dyr kampanje
– Det har vært en hektisk førjulstid og vi er meget fornøyd med salgstallene. Å benytte merkevarer i kampanjen har vært vellykket, men dyrt, sier Mikal Rohde som er markedssjef for NetComs privatmarked.Økt provisjon hjelper Telenor
– Vi er godt fornøyd med årets salg, dette året har vært vårt beste noensinne. Salget før jul har vært jevnt og bra, det tok seg opp igjen da vi hevet provisjonen til våre forhandlere den tiende desember, sier informasjonssjef Per Engh Halvorsen i Telenor Mobil til Dagens Telecom. Noen eksakte tall vil han ikke ut med før den første uken i januar når resultatene er bearbeidet og kvartalsrapporten avgitt.Rekordstor GSM-trafikk
Både Telenor og NetCom har hatt stor juletrafikk på GSM-nettet.


Annonse
Annonse