Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NetCom tar Olympiatoppen

NetCom har gått inn som sponsor for Olympiatoppen. Summen er i underkant av 3,4 millioner kroner årlig – samt tellerskritt for noen titusen kroner.

NetCom har vært sponsor før, med vekslende hell. Selskapets engasjement i golfsporten resulterte i så godt som ingen profilering og er et initiativ som antakelig ikke vil bli gjentatt. Annerledes stiller det seg imidlertid med håndballturneringen “NetCom Cup”, hvor NetCom tilsammen har brukt 1,5 millioner kroner og er svært tilfreds med resultatet.
– Det var da vi i høst skulle vurdere videreføringen av dette prosjektet, at vi betgynte å lure på om vi ikke skulle gå videre, sier informasjonsdirektør Per Bjørkum i NetCom til Dagens Telecom. – Det var i løpet av disse diskusjonene at Olympiatoppen dukket opp, og vi valgte dette alternativet.

Ren sponsoravtale
For NetCom er dette det største sponsor-tiltaket noen gang – og for Olympiatoppen kom det i grevens tid. Inntil nå har 11 norske storbedrifter sponset dette tiltaket, men idrettsledelsen og Sponsor Service har hatt store problemer med å skaffe seg de åtte som er minimumstallet for neste periode.
Nå kommer altså NetCom inn, med tilsammen 13,4 millioner kroner over fire år. – I tillegg ligger tellerskritt for noen titusen kroner i avtalen, men det er så lite at det nesten ikke kan regnes med, sier Bjørkum. – Dette er først og fremst en ren sponsoravtale.
Men målet er klart: Dette tiltaket skal gi mere oppmerksomhet om NetCom, samtidig som det selvfølgelig vil få betydning internt i organisasjonen.