– Sidene vil sannsynligvis legges ut på nettet fredag, med presentasjoner av julefilmene. Fra januar vil websidene bygges ut videre, men den fullstendige versjonen av sidene vil nok ikke være klar før i midten av februar, sier markedssekretær Harald Schjølberg i Trondheim Kinematografer til Dagen Telecom.
Ingen felles satsingTrondheimskinoenes websider har ingen tilknytning til den felles Internett-satsingen som kino- og filmbransjen annonserte på et felles IT-seminar tidligere i desember.- Denne felles satsingen ligger så høyt opp og langt frem i tiden at vi ikke har tid til å vente på den, sier Schjølberg.Best i Norge
– Målet er å lage de beste kinosidene i Norge, det viktigste er nå å få til en bra layout og flere aktive sider. Etterhvert kommer det nok billettsalg over Internett, men vi avventer utviklingen av systemer med hensyn til sikkerheten. På våre gamle uoffisielle websider hadde vi gjennomsnittlig 3.000 besøkende per uke, så vi regner med et stort potensiale, sier Schjølberg som etterhvert vil satse på annonser som en del av finansieringen.Trondheimsfirma bak
Reklamebyrået Painthouse står bak Trondheimskinoenes websider, de er i utgangspunktet et tradisjonellt reklamebyrå som i det siste har lagt mye vekt på Internett og Webutvikling. Painthouse har blant annet utviklet sidene til Remas nettbutikk i Trondheim.


Annonse