For å realisere tilbudet kan kinosjefen i verste fall bli nødt til å vrake det nye billettsystemet til flere millioner kroner.
Bergen Kino, i samarbeid med Bergen By Byte, er en av norsk kinobransjes pionerer på Internett. Allerede for halvannet år siden kunne surferne gå inn å kikke på dagens program, og på oversikten over filmer som kommer.MillioninvesteringBillettsalg på nettet ble betraktet som en naturlig videreutvikling av tilbudet. Et slikt tilbud skulle snart være på lufta, ble publikum lovet tidlig i fjor høst. Bergen Kino har de siste årene investert flere millioner kroner i et nytt billettsystem. Å selge billetter over Internett var en av målsettingene med investeringen.Grensesnitt-problem
Tilbudet om elektronisk billettsalg er fortsatt bare en ønskedrøm. I steden har det ambisiøse prosjektet forlengst gitt kinosjefen en kraftig hodepine.

Verken kinosjefen eller dataleverandøren har foreløpig gitt opp prosjektet, selv om kinosjefen nå medgir at det vil ta tid å virkeliggjøre ønskedrømmen. – Vi kan bli nødt til å skifte billettsystem for å få tilbudet opp å stå, sier kinosjef Stein Sandvik.
Annonse