Hopp til navigasjon Hopp til innhold

AT&T måler tapet

AT&T vil utføre målinger for å fastslå hvor store inntekter de vil tape på kunder som bruker Internett til telefoni for å redusere telefonregningen.

Det var styreformann Robert Allen i AT&T som tirsdag kunngjorde at bedriften etterhvert må utføre målinger for å fastslå det potensielle tapet av inntekter som følge av Internett-telefoni.
I dag er det bare noen få bedrifter og dataentusiaster som benytter Internett for overføring av tale, men tjenesten regnes å få større utbredelse når teknologien blir bedre.

Ikke våken om natten
– Jeg ligger ikke våken om natten på grunn av Internett-telefoni, men vi må være oppmerksomme på problemstillingen. En mulighet er å tilby en pakke til fast pris, og sørge for at kommunikasjonspakken tar seg av alle behov slik at kundene ikke vurderer Internett-telefoni, sier Allen.

Fast beløp
I dag betaler mange en fast sum per måned, tilsvarende 130 norske kroner, for ubegrenset tilgang til Internett. Foreløpig er ikke dette noe stort problem fordi få har tilgang til å overføre tale over Interenett, men det kan bli et problem for AT&T i fremtiden, melder USA Today.