NetCom forsøker nå en for bransjen utradisjonell, men ellers gjennom generasjoner velprøvd metode for salg. Direkte henvendelse til potensielle kjøpere, enten på gata eller hjemme på døra, skal bringe antall abonnenter opp igjen.
– Som et prøveprosjekt har vi satt to salgsgrupper, hver bestående av fire personer, inn i direktesalget, sier Per Bjørkum i NetCom til Dagens Telecom i en kommentar tirsdag ettermiddag.
– Resultatene så langt har vært positive, sier Bjørkum, som legger til at denne formen for salg ikke kommer i konflikt med de avtalene NetCom har med sine forhandlere.
Til å følge i fotsporene til selgerne har NetCom engasjert selskapet Feedback for å måle effekten salgsframstøtene har overfor kunden. Hittil i prøveperioden har 80 prosent av kundene sagt at de ikke hadde noen innvendinger mot denne måten å kjøpe mobiltelefon på.

Også nytt i denne sammenheng er at det potensielle kunder tilbys er en leasingavtale over 36 måneder. I følge avtalen får kunden en mobiltelefon av merke Motorola D460 og gratis innmelding. I tillegg får kunden inkludert personsvartjeneste, identifikasjon av innringer og NetComs totalforsikring som dekker tap eller ødelagt telefon.

I følge kjøpsloven har kunden 10 dagers angrefrist. Spørsmålet er om ikke en eventuell anger fra kunden vil komme senere enn som så. Det var i hvert fall det NetCom erfarte forrige gang de gikk ut og fallbød sine tjenester.
Annonse
Annonse