Annonse


Beholder de kundene nå?

– Denne gangen tilbyr vi telefoner av beste kvalitet og med god batterikapasitet. Problemet forrige gang var at kundene trodde at problemene med telefonene skyldtes NetComs mobilnett, sier informasjonsdirektør i NetCom Per Bjørkum til Dagens Telecom.

Hadde ikke behov for telefon
Et annet problem med fjorårets kampanje var at mange av kundene som kastet seg over en-krones tilbudene ikke hadde behov for mobiltelefon.
– 75 prosent av de kundene som har sagt opp i løpet året hadde regninger på 49 kroner eller mindre, sier Bjørkum. Han minner om at slik avgang er et fenomen mobiloperatører opplever verden over.

Annen type kampanje
– Dette er ikke samme type kampanje som forrige gang. Før tok vi imot alle kunder, nå har vi bedre kredittvurdering og raskere behandling for å unngå dårlige betalere, sier administrerende direktør i Klart Svar-kjeden, Jørn Andersen.

Færre trofaste kunder
– Vi kan ikke regne med trofaste kunder i fremtiden. Til tross for dette blir det et positivt resultat fordi gjennomsnittskunden har høyere ringetid nå enn tidligere, og at folk bruker flere tilleggstjenester enn før, sier Andersen.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse