Annonse


Beholder de kundene nå?

– Denne gangen tilbyr vi telefoner av beste kvalitet og med god batterikapasitet. Problemet forrige gang var at kundene trodde at problemene med telefonene skyldtes NetComs mobilnett, sier informasjonsdirektør i NetCom Per Bjørkum til Dagens Telecom.

Hadde ikke behov for telefon
Et annet problem med fjorårets kampanje var at mange av kundene som kastet seg over en-krones tilbudene ikke hadde behov for mobiltelefon.
– 75 prosent av de kundene som har sagt opp i løpet året hadde regninger på 49 kroner eller mindre, sier Bjørkum. Han minner om at slik avgang er et fenomen mobiloperatører opplever verden over.

Annen type kampanje
– Dette er ikke samme type kampanje som forrige gang. Før tok vi imot alle kunder, nå har vi bedre kredittvurdering og raskere behandling for å unngå dårlige betalere, sier administrerende direktør i Klart Svar-kjeden, Jørn Andersen.

Færre trofaste kunder
– Vi kan ikke regne med trofaste kunder i fremtiden. Til tross for dette blir det et positivt resultat fordi gjennomsnittskunden har høyere ringetid nå enn tidligere, og at folk bruker flere tilleggstjenester enn før, sier Andersen.

Annonse