Annonse


Klagestorm opprettholdes

– Vi har ikke opplevd så mange reklamasjoner på noen mobiltelefon-modeller som på Philips Fizz, siden vi solgte Alcatel HB 100 i mai 1995. Det er Philips-sjefen som snakker “bullshit”.
– Jeg tipper at Alcatel HB 100 hadde en feilprosent på 50 prosent, mens Philips Fizz-modellen har en reklamasjonsprosent på anslagsvis 20 prosent. Til sammenligning har f.eks Ericsson GA 318 en reklamasjonsprosent på rundt 0,5 prosent, sier Trond Stang, som er Philips-forhandler i Logistica A/S til Telecom Revy.

Sjekk tallene McTighe
Dermed slår han ettertrykkelig tilbake konsernsjef Mike McTighes uttalelser i forrige nummer av Telecom Revy. McTighes forklaring samsvarer også dårlig med hans norske kollega i Philips Norge, Knut Larsens opplysninger om at feilprosenten i sommer var opp mot fem prosent.
– Jeg ser at en herre med navnet Mike McTighe i Philips uttaler seg om at de ikke har hatt problemer med Fizz modellen. Han burde nok sjekke opp dette nøyere før han uttaler seg. Jeg har nemlig fått min Fizz-telefon byttet ut tre ganger av ulike årsaker. Nå har jeg kjøpt en mobiltelefon av svensk kvalitet (Ericsson 388) og er veldig fornøyd, sier Fredrik Svennson i Voice Proffesional til Telecom Revy.

Bytteordningen
– Heller ikke Philips´ First Choise garanti, som skal sørge for at kunden har en ny mobiltelefon innen ett døgn dersom den blir ødelagt, fungerer som forutsatt, sier Trond Stang i Logistica.
Stang hevder nemlig at det tar opp til to døgn før kunden har fått en ny mobiltelefon, dette fordi telefonen blir sendt per post og ikke med DHL-bud, slik First Choise-avtalen tilsier.

Annonse