Annonse


Retter opp mobiltabbe?

Selv om Alcatel ikke kan konkurrere med Philips´store fremgang, merker Alcatel at de nye modellene har tatt store markedsandeler i andre europeiske land. I første halvår var andelen oppe i hele 35 prosent i Spania, 15 prosent i Danmark og fem prosent i Sverige og Finland, opplyser selskapet.
Lykkes i Norge?
– Denne gangen er jeg sikker på at vi også vil lykkes i Norge. Vi er alene om å bruke symboler som brukerne vil kjenne igjen fra sine egne Windows-baserte PCer, sier danske Lars Bisgaard, som er ansvarlig for Alcatels mobiltelefoner i Norden.
På verdensbasis skal Alcatel selge 2,5 millioner neste år og fire millioner i 1998. Selskapet skal bygge opp et forhandlernett i Norge.
Synliggjøre
– Vi får nå et produkt som er godt egnet til å synliggjøre Alcatel ute blant folk. Våre konkurrenter har lenge hatt mobiltelefoner som en markedsfasade, noe vi har savnet, sier divisjonsdirektør Kjell-Erik Tenold i Alcatel Distribusjon.

Alcatels nye GSM mobiltelefoner HC800 og toppmodellen HC1000 markedsføres under konseptet “Just one touch”. Telefonene har en navigasjonstast med fire retninger og fem ikoner, som gir adgang til de mest brukte funksjonstastene med én berøring. Stand-by tiden er to til 46 timer, og samtaletiden 55 til 130 minutter, alt etter batteritype du velger. Den letteste utgaven veier 172 gram.

Annonse