Nyheten om at Philips har opplevd en klagestorm i Norge etter feilproduserte Fizz-telefoner passer han dårlig. Telecom Revy får så ørene nesten flagrer. Til tross for at ukeavisa har dokumentert feilene og ansatte hos Philips i Norge har bekreftet opplysningene nekter den godeste McTighe å godta avisoppslaget fra sist uke:
– It’s bullshit!, sier han så det runger i veggene til Philips konsernledelse.
– Det er ved hjelp av grundig testing, samt ved tilbakemeldinger fra kundene at jeg vet at feilprosenten på Fizz-telefoner ikke er så høy som fem prosent. Jeg vet likevel at vi hadde en del innkjøringsproblemer med den modellen, men dette er forlengst rettet opp. Vår nye Spark-telefon er et indirekte resultat av tilbakemeldingene fra vårt First Choice garanti- og byttesystem, sier Mike McTighe, som er en ekte selger. Det legger han da heller ikke skjul på.
Annonse
– Vi har satt oss som mål å være først og best på kundeservice. Uansett hvor kunden befinner seg i verden, bytter vi mobiltelefonen i løpet av et døgn, dersom det viser seg å være en fabrikk- eller reklamasjonsfeil. I svært mange tilfeller bytter vi telefonen selv om vi vet at det er kundens feil at telefonen er skadd. Alt kunden trenger å gjøre er å ringe vårt ÒnødnummerÓ. Resten fikser vi. Så enkelt er det, sier han.

Annonse
Annonse