Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Netcom billigst

Ikke alt er bare fryd og gammen for Sam’s budbiler i forholdet til Netcom.

-Vi er fornøyd med avtalen fordi det blir så billig å ringe når samtalene blir brutt hele tiden, ler administrerende direktør i Sam’s budbil Øyvind Samuelsen. Han forteller til Telecom Revy at sjåførene er fornøyd med avtalen, men at de har problemer med GSM-forbindelsene på hovedkontoret på Ryen.

Avtalen mellom Sam’s budbiler og Netcom ble tegnet i juli i år. Hittil har 73 av de omtrent 100 sjåførene hos Sam’s gått inn på GSM-avtale med Netcom.
-Vi valgte Netcom fordi prisene var gunstigst sier Frode Elnan, daglig leder i Sam’s. Han forteller at det i hovedsak er sjåførene som bruker mobiltelefon. Elnan har fått tilbakemeldinger fra noen av sjåførene om at GSM-systemet ikke virker så godt som det burde.
-Sjåførene har abonnement i sitt eget navn og de har selv tatt kontakt med Netcom ved problemer, forteller Elnan.

Ukjent for Netcom
-Dette var ukjent for meg, vi fikk meget positive tilbakemeldinger sist vi var i kontakt med Sam’s budbil, sier salgsleder i Netcom Vegar Hellgren. Han forteller at eventuelle problemer kan skyldes at sjåførene ikke har utvendig antenne på bilen. Netcom er også i gang med å oppgradere en del Nokia-telefoner som det har vært misnøye med.
– Vi har meget god dekning i Oslo, sier informasjonsdirektør i Netcom, Per Bjørkum. Basestasjonene innenfor ring 2 er utvidet med 64 prosent og Oslo er også et prioritert område for neste år, forteller Bjørkum til Telecom Revy. Han mener at dette er et typisk eksempel på situasjoner der Netcom får skylden for problemer som ligger i leide linjer fra Telenor.
Stikkord: Mobil