Tall fra IDC avslører at Apple total-dominerer smartklokkemarkedet.
Fitbit taper mye
Apples smartklokke er bra produkter, men det skal jaggu også sies at de ikke har fått mye til skikkelig konkurranse, heller.
Spesielt Android-klokkene har skuffet med dårlige klokke-design med mangel på masse-appeal.
Også Fitbit sliter skikkelig, noe vi har sett en god stund. Vi tror Fitbit, dessverre er det neste GoPro-selskapet.
Annonse
Fitbit
Dette selskapet, som en gang var godt posisjonert i treningsklokke- og armbånd-segmentet, sliter sammen med alle andre, spesielt etter at Apple Watch kom på banen.
Apple apet faktisk etter Fitbit og mange andre først, men fant så ut at det var langt mer effektivt å markedsføre Watch mer som en treningskompis.
Fitbit OS
Fitbit på sin side har slitt med ditto for mye fokus på trening, og skal ifølge lekkasjen fra Wareable, som vi ser på som 100 prosent troverdig, nå fokusere mer på en god klokke-opplevelse generelt med den nye klokka som kjører Fitbit OS akkurat som Ionic.
Blir navnet Fitbit Blaze 2? Kanskje, men vi tror de velger et nytt i kombinasjon med det nye fokuset, det er bare naturlig.
Klokka er mindre enn Ionic, noe som vil hjelpe å markedsføre den ovenfor potensielle kvinnelige kjøpere som finner at mange Android-smartklokker er alt for store og med et design som ikke matcher dem.
Annonse