Hopp til navigasjon Hopp til innhold
AMP for Gmail gjør det mulig å servere interaktivt innhold i epost-meldinger som holdes oppdatert. (Ill.: Google)

Slik håper Google å modernisere e-post med Gmail

Skal noen endelig klare det med AMP for Gmail?

Google lanserer AMP for Email.

En åpen løsning

AMP (Accelerated Mobile Pages) er en måte å tegne nettsider svært kjapt, men samtidig med et rent og pent grensesnitt, og nå ønsker de å bringe dette til epost med AMP for Email.

Lanseringen finner sted i dag, men det er snakk om en Gmail Developer Preview. Her kan du melde din interesse om du er utvikler og vil finne ut mer. Lanseringen alle vil få glede av, skal skje senere i år.

Fordelen er at AMP for Email er en åpen standard – det innebærer at andre epost-klienter vil kunne implementere teknologien og selskap vil kunne gjøre ting som dette:

Pinterest sin AMP for Email-løsning gjør det mulig å lagre innhold og gå tilbake til Pinterest-oversikten, rett i eposten.
Pinterest sin AMP for Email-løsning gjør det mulig å lagre innhold og gå tilbake til Pinterest-oversikten, rett i eposten. (Ill.: Google)

Interaktiv epost

Med den nye plattformen er det mulig å RSVP, arrangere et møte eller fylle ut en spørsmålsliste rett i epost-meldingen. Samtidig er ikke slik epost like statisk, med andre ord vil de holdes oppdatert.

«Pinterest, Booking.com og Doodle har allerede utviklet nye opplevelser for kunder som bruker AMP for Email og vi er spente på hva andre får til», melder Google.

 

Kilde:
Google

Stikkord: epost, Google