Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Amazon jobber med annonser for Echo-produktene. (Ill.: Amazon)

Snart kommer Amazon Echo-funksjonen som brukerne enten vil elske eller hate

Baker annonser inn i den digitale assistenten.

Noen vil kanskje si at det var uunngåelig, men nå inntar annonsene Amazon Echo-produktene. CNBC melder at Amazon er i samtaler med flere produsenter som ønsker å promotere produktene sine på Alexa.

Alexa pluss annonser

Ifølge rapportene tester Amazon ut ulike løsninger som inkluderer videoer og sponsede søkeresultater – slik man er kjent til fra Google-søk.

Det betyr at i fremtiden – annonsene forventes å være på plass allerede i år – kan svarene Alexa gi brukeren være betalt plassering. CNBC skriver som et eksempel at en bruker spør om hvordan man vasker bort en flekk, kan bli anbefalt et produkt fra et spesifikt selskap.

Nyhetsmediet skriver at noe liknende allerede er på plass. Hvis en bruker spør Alexa om å kjøpe tannkrem, er et av svarene «OK, jeg kan se etter et selskap som Colgate. Hva ønsker du?»

Kan være et alvorlig slag for bransjen.

Overfor CNBC sier en talsperson for Amazon at selskapet ikke har planer om å bake annonser inn i Alexa.

Hva syns du om at annonsene er i ferd med å innta de digitale stemmeassistentene?

 

Kilde:
CNBC

Stikkord: amazon, annonser, Echo