Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Vi regner med at Apple avslutter samarbeidet med lytteselskapet. (Ill.: Pixabay)

Apple har ikke sikret brukerne sine nok mot apper som tyvlytter og nå tjener de penger på det

Shazam gjør nemlig mye av jobben.

For fem dager siden skrev vi om Alphonso, et selskap som leverer lytteteknologi til markedsføringsselskap.

Ufine metoder

Det har seg slik at selskapet bruker Shazam som for å finne ut hva som spilles på din TV om mobilen din er i nærheten, og du har en av appene eller spillene deres installert på din iPhone eller Android. På den måten kan målrettet reklame tilbys.

Vi har allerede meldt at det finnes rundt 1000 apper med teknologien, og flere av dem er å finne på Apples plattform.

Noen av dem er:

Pocket Bowling 3D HD, Basketball 3D, Pool 3D, Dark Runner 2 og Beer Pong: Trick Shot.

Hva gjør Apple med Shazams samarbeid med Alphonso?

Det interessante er at Apple jo har handlet Shazam.

Vi regner derfor med at de avslutter akkurat dette samarbeidet.

Spørsmålet er hva som skjer med App Store-appene som har Alphonso-teknologi i seg.

De ber riktignok om mikrofon-tillateltese, men er alle brukerne klar over hva de faktisk innebærer.

 

Kilde:
9to5mac

Stikkord: Apple, ios, personvern