Skjermdump fra Tónandi-opplevelsen.
Skjermdump fra Tónandi-opplevelsen.

Annonse


Ingen vet hva de jobber med – nå har de laget app med Sigur Rós

Det er mye hemmelighold rundt det Google-støttede selskapet Magic Leap og få utenfor vet hva det faktisk arbeider med. Nylig ble nettstedet Pitchfork invitert til en demonstrasjon som viser noe av det Magic Leap jobber med.

Visualisering av musikk
Magic Leap har inngått et lite samarbeid med det islandske bandet Sigur Rós for å lage en AR-app, kalt Tónandi, som kan visualisere musikk. Detter er kanskje ikke så banebrytende i seg selv, ettersom liknende løsninger har vært tilgjengelig i land tid. Tónandi inneholder manet-liknende skapninger som beveger seg rundt basert på musikk som spilles av.

“Jeg ser en gruppe med fantomer som flyter foran meg. Disse manetliknende skapningene ser ut til å passe bølgeformen til musikken som jeg hører gjennom hodetelefonene. Ivrig etter å utforske dem med hendene mine, strakk jeg dem ut noe som førte til at bølgeformene endret form – både visuelt og lyden som ble spilt av, som en innebygget SoundCloud som på en måte lever, er tredimensjonal og som svarer på mine bevegelser”, skriver Pitchfork om opplevelsen.

På grunn av strenge regler er det det ikke mye nettstedet kan avsløre om opplevelsen, men hinter til at Magic Leap-hodesettet trolig har et smalt synsfelt og vil i overskuelig fremtid være avhengig av batteri for å operere.

Annonse


Hele opplevelsen kan du lese om i kildelenken.

– De jobber med for mye
Som nevnt over er det få som faktisk vet hva Magic Leap jobber med. Tidligere har selskapet uttalt at det skal knuse Microsoft HoloLens, men fremdeles har det til gode å vise til noe som forsvarer det.

Tidligere i år uttalte en anonym kilde til Venture Beat at “selskapet gjør for mye”.

«De gjør tusen ting dårlig. De burde gjøre tre eller fire ting virkelig bra. Magic Leap er ikke like godt som HoleLens, og det er to år etter. Det kommer ikke til å være like godt når det lanseres», fortalte kilden overfor Venture Beat.

 

Kilder:
Pitchfork,
9to5Google

Annonse