Nets utvider støtten for nett-betaling utover nettleseren og tradisjonelle nettbanker.
Nets utvider støtten for nett-betaling utover nettleseren og tradisjonelle nettbanker.

Annonse


Nå kan du betale regninger med Facebook Messenger

“Som første bank i Norden lanserer nå Nordea i samarbeid med Nets den første banktjenesten via Facebook Messenger”, melder banken i en pressemelding.

Regninger kommer først
Først ut er muligheten for å betale regninger:

– Å betale regninger har aldri vært gøy. Nå gjør vi det veldig enkelt for kundene våre å betale regninger på en plattform de aller fleste allerede er på, sier John Sætre, leder for personmarkedet i Nordea Norge.

Snakk med robot for å betale
“Betaling av eFaktura er en helautomatisert tjeneste som skjer via chat med en robottjeneste i Facebook Messenger. Betaling i Facebook Messenger er en sikker løsning.”

Annonse


Deretter: “Du logger deg inn med BankID første gang, og deretter kan du bruke samme PIN-kode som du har opprettet i mobilbanken. I Facebook Messenger vil du enkelt kunne bekrefte, se og endre dine eFakturaer.  ”

Utvikler dette videre om kundene liker det
– Dette er en ny måte for kundene å betale på. Nå tester vi løsningen, og hvis kundene liker denne plattformen for betaling, er det naturlig at vi vil se på hvordan vi kan utvikle kanalen videre, sier John Sætre.

– Med denne tjenesten ønsker Nordea å gjøre bank enklere for deg som kunde. Nå kan du betale regninger når og hvor som helst uten å forlate favorittmediet ditt, sier Sætre.

De kjente metodene vil selvsagt ikke slutte å fungere
“Dette er en ny kanal og mulighet, og du vil fortsatt kunne betale efakturaer i mobilbanken eller nettbanken om du ønsker det”, forklares det.

– For å bidra til fortsatt suksess og en videreutvikling av eFaktura har det vært viktig for oss å jobbe for at eFaktura skal være tilgjengelig i alle kanaler. Vi jobber hele tiden med å utvikle innovative løsninger som skal være tilgjengelige i de kanalene forbrukerne ønsker, sier Tom Scharning, Senior Vice President i Nets

 

Kilde:
Nordea pressemelding

Annonse