Det har endelig gått opp et lys for Snapchat: appen ser ikke ut og grensesnittet er absurd.
Blir det masse reklame i appen?
I tillegg leverte selskapet dårligere enn forventet med kun 4,5 millioner nye brukere mot 8 millioner nye som var håpet. Det er et dramatisk lavere tall. Noe må gjøres.
Evan Spiegel innrømmer derfor at Snapchat-grensesnittet er klønete:
“En av tingene vi har hørt i løpet av årene er at Snapchat er vanskelig å skjønne og bruke. Vårt team har jobbet med å endre på dette og svare på feedback. Som et resultat, designer vi derfor hele appen på nytt for å gjøre den enklere i bruk.”
Annonse
Det kommer også en Android-app med langt bedre ytelse, men det er ukjent når den lanseres. AR-filtere (“Lens Studio”) åpnes dessuten for tredjeparter på samme måte som Geofilters tidligere.
– Vi må ta sjansen
Spiegel påpeker at det kan godt mulig kan bli tøft for selskapet etter at den nye versjonen lanseres, da det aldri er godt å vite hvordan brukerne vil reagere, men at de er “villige til å ta sjansen for hva vi mener vil være en stor fordel for forretningene våre i fremtiden”.
Spiegel lover at “Story” skal få bedre avspilling slik at man slipper å vente på at innholdet skal laste, og at det skal bli lettere å finne innhold på tjenesten som ellers hadde blitt oversett, men at tjenesten skal bevare måten å utforske på.
Det er ukjent når den nye versjonen lanseres.
Kilde:
Snapchat
Annonse