Hopp til navigasjon Hopp til innhold
L.A. Noire er for stort for Nintendo Switch. (Ill.: Rockstar Games)

Dette spillet er for stort for internlagringen til Nintendo Switch

Spill: Og den fysiske utgaven krever dag én-oppdatering på 14 GB.

Da vi testet Nintendo Switch var en av bekymringene våre at internlagringen på 32 GB er for lite i lengden. Med lanseringen av L.A. Noire ser vi et godt eksempel på det.

For stort for systemlagringen
Switch-utgaven som ligger i eShop er på 29 GB. Ettersom 6,2 GB reservert til systemet, betyr det at rundt 25 GB er tilgjengelig for spill, lagring og skjermopptak. Det vil si at L.A. Noire ikke kan lastes ned til internminnet, men må lagres på et minnekort. Minnekortet må ha en lesehastighet på minst 60 MB/s, opplyser Rockstar Games.

Når det gjelder den fysiske versjonen av spillet krever det en dag én-oppdatering som er på 14 GB slik at du uansett er nødt til enten å ha en del lagringsplass tilgjengelig på Switch-en eller kjøpe et minnekort. Oppdateringen inneholder «nødvendige spilldata samt feilrettinger og forbedringer».

Vanligvis mindre Nintendo-spill
Til sammenligning er Nintendos egne spill ofte mye mindre. For eksempel er Super Mario Odyssey på 5,2 GB, Splatoon 2 på 3,1 GB og ARMS på 2,2 GB, skriver GameSpot. Zelda: Breath of the Wild krever riktig nok over 13 GB med lagringsplass – rundt halvparten av den tilgjengelige lagringsplassen på Switch.

Til sammenligning selges Xbox One og PlayStation 4 med 500 GB+ lagringsplass.

Bør Nintendo lansere en Switch med mer lagringsplass enn 32 GB?

 

Kilde:
GameSpot

Stikkord: lanoire, nintendo, Spill, switch