Apples retningslinjer for hva som blir reparert under garanti for iPhone 6, 6S og 7 har lekket på nettet.
Laget for interne teknikere
Guiden er laget for at Apples interne teknikere skal ha en kjapp referanse for hva som kan fikses eller ikke.
– Vi har en slik for alle produktene, sier en Apple-tekniker til Business insider.– Den brukes mer for den fysiske inspeksjonen og hvordan vi bestemmer kostnadene for skaden. Den er praktisk talt halvparten av treningen for iPhone-teknikerne, sier han.
For eksempel dekker Apple reparasjon av partikler mellom skjermen og glasset og små pikselfeil, og til og med tynne brudd i skjermen – samt problemer med skummet rundt frontkameraet.
Annonse
Fikser ikke klussing med komponenter
De fikser imidlertid ikke problemer som skyldes klussing med komponentene i mobilene, telefoner med batterier fra andre enn Apple – eller «katastrofisk skade.»
Ei heller dekker de vannskader.
Guiden viser også hvilke problemer som Apple kan fikse utenfor garantien, som vil si at de kan reparere det for deg – men det koster penger.
Dette gjelder for eksempel skader som har oppstått fra å miste telefonen, en skadet Lightning-kontakt eller hvis telefonen er bøyd.
Kilde
Business insider.
Annonse