Super Mario Run ble lansert 15. desember i fjor og ble raskt det mest populære spillet på App Store.
90 millioner nedlastinger
Spillet ble lastet ned over 90 millioner ganger frem til januar, men kjøpsfrekvensen – altså de som kjøpte hele spillet – var på fem prosent.
Spillet er tilgjengelig i en gratisutgave der man kan spille de første brettene gratis, men så må man punge ut med 109 kroner for å låse opp resten.
Skuffet Nintendo-president
Nå har Nintendo-president Tatsumi Kimishima uttalt til Nikkei at spillet “ikke møtte våre forventninger.”
Annonse
Spillet er nå tilgjengelig for Android, og vil antakelig se en oppgang i salget fra den største mobilplattformen, men det er Fire Emblem Heroes som selger best, takket være en mer lukrativ gratismodell der du betaler for nye spillkarakterer.
Utvider fan-basen
Men “Heroes er et engangstilfelle,” sier en Nintendo-talsmann til Nikkei, “Vi foretrekker ærlig talt “Super Mario Run”-modellen.”
Den virkelige verdien av spillene til Nintendo kan måles i hvordan de utvider basen av Nintendo-fans og hjelper med salget av Nintendo Switch, skriver Nikkei.
Kilder
Eurogramer
Nikkei
Annonse