Super Mario Run solgte ikke bra nok for Nintendo, men det betyr ikke at de gir opp salgsmodellen.
Super Mario Run solgte ikke bra nok for Nintendo, men det betyr ikke at de gir opp salgsmodellen.

Annonse


Nintendo: Super Mario Run “møtte ikke forventningene”

Super Mario Run ble lansert 15. desember i fjor og ble raskt det mest populære spillet på App Store.

90 millioner nedlastinger
Spillet ble lastet ned over 90 millioner ganger frem til januar, men kjøpsfrekvensen – altså de som kjøpte hele spillet – var på fem prosent.

Spillet er tilgjengelig i en gratisutgave der man kan spille de første brettene gratis, men så må man punge ut med 109 kroner for å låse opp resten.

Skuffet Nintendo-president
Nå har Nintendo-president Tatsumi Kimishima uttalt til Nikkei at spillet “ikke møtte våre forventninger.”

Annonse


Spillet er nå tilgjengelig for Android, og vil antakelig se en oppgang i salget fra den største mobilplattformen, men det er Fire Emblem Heroes som selger best, takket være en mer lukrativ gratismodell der du betaler for nye spillkarakterer.

Utvider fan-basen
Men “Heroes er et engangstilfelle,” sier en Nintendo-talsmann til Nikkei, “Vi foretrekker ærlig talt “Super Mario Run”-modellen.”

Den virkelige verdien av spillene til Nintendo kan måles i hvordan de utvider basen av Nintendo-fans og hjelper med salget av Nintendo Switch, skriver Nikkei.

Kilder
Eurogramer
Nikkei

Annonse