Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Flere Switch-eiere har problemer med den venstre Joy-Con-stikken. (Ill.: Martin Kynningsrud Størbu)

Nintendo om Joy-Con-rapportene: Et ubetydelig antall reparasjonsforespørsler

Spill: Mener at feilrapportene samsvarer med tidligere lanseringer.

Forrige uke skrev vi om flere av problemene enkelte Switch-eiere opplever med sin ferske hybridkonsoll.

ITavisen tester Nintendo Switch: Vi falt nesten helt pladask for Switch.

– Er ikke høyere enn normalt
Det som kanskje er den mest utbredte feilen er at den venstre Joy-Con-kontrolleren ikke klarer å opprettholde en stabil tilkobling til konsollen. Enkelte mener at problemet er såpass utbredt at Nintendo kan bli nødt til å starte en tilbakekallingsprosess.

Ifølge Nintendo selv er ikke dette et stort problem som det gis uttrykk for:

– Antallet (forespørsler om reparasjon og bytte av Joy-Con, journ.anm.) er ubetydelig, og samsvarer med det vi har sett fra annen ny maskinvare vi har lansert, heter det i en uttalelse fra Nintendo til TIME.

Les også: Fant flere døde piksler på Switch, Nintendo hevder det ikke er et problem.

Usikkerhet
Den uttalelsen kommer etter et tidligere intervju mellom Nintendo Amerika-sjef Reggie Flis-Aima og TIME. Da uttalte han følgende om Joy-Con-rapportene:

– Vi stiller mange spørsmål til kundene våre. Det er derfor vi ønsker å få kunder på hjelpelinjene våre slik at vi kan motta mye informasjon og forstå situasjonen så godt vi kan. Han la til:

– Akkurat nå er vi i en modus der vi sjekker fakta for virkelig å forstå situasjonen og scenariene. Og den informasjonen skal vi se på og finne ut hva de neste stegene er.

Ut ifra dette er det vanskelig å si hvor omfattende Joy-Con-problemet faktisk er og hva Nintendo planlegger å gjøre med det.

Har du opplevd problemer med Nintendo Switch?

 

Kilde:
Eurogamer,
TIME

Stikkord: nintendo, Spill, switch