Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Facebook har startet testingen av sponsede innlegg i Messenger. (Ill.: Facebook)

Ser du hva som er nytt i Messenger?

Facebook har startet testingen av sponsede innlegg i Messenger.

Bruker du Facebook-tjenester kommer du snart ikke unna annonsene. Tidligere har de gjort tiltak på Facebook.com, nå står Messenger for tur.

Sponsede innlegg
På Messenger-bloggen avslører selskapet at det har startet testingen av sponsede lenker i lynmeldingsappen. I førsteomgang er det enkelte brukere i Australia og Thailand som ser annonsene.

«Denne uken lanserer vi en ganske liten test i Australia og Thailand som gir bedriftene mulighet til å plassere annonser på Messengers hjemskjerm. Det betyr at bedrifter kan plassere annonserer i området under dine seneste samtaler», skriver Facebook.

Annonsene plasseres under favoritter, men over aktive brukere og bursdagspåminnelser. Brukerne kan sveipe til venstre og høyre for å se ulike annonser.

Les også: Nå tvinges også iOS-brukerne over på Messenger.

Kun på hjemskjermen
Facebook er for så vidt tydelig på at brukerne ikke vil se sponsede innlegg i selve samtalene, med mindre de tar direkte kontakt med annonsørene.

«Ingen kommer til å se annonser i samtaler uten at de trykker på en annonseopplevelse på hjemskjermen til Messenger eller starter en samtale med merket – disse testannonsene dukker ikke opp i samtalene.»

Det er ikke kjent når alle brukere vil se Messenger-annonsene.

Her blir de sponsede innleggene plassert.
Her blir de sponsede innleggene plassert. (Ill.: Facebiij)

Hva syns du om at annonsene dukker opp i Messenger?

 

Kilde:
Messenger Blog

Stikkord: annonser, facebook, messenger