Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Apple ønsker å samarbeide med Consumer Reports for å finne ut av testresultatene. (Ill.: Apple)

Apple jobber direkte med Consumer Reports etter at MacBook Pro ikke ble anbefalt

Mener testresultatene ikke stemmer overens med deres egne.

Forrige uke kom rapportene om at Consumer Reports for første gang noensinne ikke anbefalte en ny MacBook Pro.

Vil samarbeide
Årsaken til at testerne i Consumer Reports valgte å ikke anbefale nye MacBook Pro, var store svingninger i batteritiden.

Apples Phil Schiller skriver nå på Twitter at de jobber med selskapet for å forstå deres batteritester.

Consumer Reports ville heller ikke anbefale iPhone 4 i 2010.

Mener resultatene ikke stemmer overens
Schiller hevder at resultatene til Consumer Reports – som varierer mellom 3,5 og 19 timer – ikke stemmer overens med Apples lab-tester og «feltdata».

Det er heller tvilsomt at den uavhengige organisasjonen kommer til å gjøre om på avgjørelsen uten at Apple på en eller annen måte fikser batteriet. Dog er det interessant å se at Apple kontakter Consumer Reports direkte.

Selv om det ikke virker å være betydelig at ett selskap ikke anbefaler en MacBook Pro, er Apple kjent for å bruke testdata fra Consumer Reports i markedsføring og i butikkene sine, skriver 9to5Mac.

Les vår anmeldelse av MacBook Pro 13″

Kilde:
9to5Mac

Stikkord: Apple, macbook