Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Super Mario Run har hatt den beste lanseringsdagen i App Stores historie. (Ill.: Nintendo)

Super Mario Run går så det suser

Spill: Setter nye rekorder i nedlastinger og inntekter.

Mens du spiller det første mobilspillet med den italienske rørleggeren, håver Nintendo inn penger.

Super Mario Run har blitt lastet ned fem millioner ganger i løpet av de første 24 timene i App Store, og har tjent inn omtrent 40 millioner kroner.

Beste første dagen
– Det er lett den beste første dagen for en app-lansering, spill eller ikke, sier Sensor Towers sjef for mobil innsikt Randy Nelson, som gjennomførte undersøkelsen.

Den tidlige suksessen for Super Mario Run er imidlertid ikke en garanti for fremtdige inntekter – spillet er gratis å laste ned og har bare ett kjøp innebygget for å låse opp flere brett.

Det er ikke flere mulige inntekter for Nintendo enn dette, ettersom det ikke er flere kjøp i spillet.

Kan tjene inn 120 millioner
– Basert på de tidlige tallene vi ser komme inn og responsen fra forbrukere, forventer vi at Super Mario Run vil tjene inn mellom 96 og 120 millioner kroner i den første måneden, sier SuperDatas sjef Joost van Dreunen til VentureBeat.

Samtidig ser det ut til at spillet er en hit blant brukerne – den gjennomsnittlige spilleren har brukt 15,5 minutter på spillet i de første 24 timene.

Vil de redusere prisen?
Dette tallet kan imidlertid gå ned noe etter hver som spillerene går tom for nye brett, eller bestemmer seg for å ikke bruke penger på spillet.

For å holde spillet på toppen av listene, forventer analytikerne at Nintendo vil redusere prisen etter en stund.

– Vi forventer at Nintendo vil annonsere en rabatt etter ferien for å holde momentumet oppe, sier Van Dreunen.

Kilde
VentureBeat

Stikkord: Spill, supermario