PlayStation-sjefen innrømmer at ikke alt har gått etter planen med denne lanseringen.
PlayStation-sjefen innrømmer at ikke alt har gått etter planen med denne lanseringen.

Annonse


PlayStation-sjefen om No Man’s Sky: Det var ikke en god PR-strategi

No Man’s Sky var et av årets mest spennende spill før lansering, men flere kundene føler seg lurt utvikleren.

Forstår mye av kritikken
I et intervju med Eurogamer i forbindelse med Tokyo Game Show, forteller PlayStation-sjefen Shuhei Yoshida at han forstår hvorfor enkelte kunder har vært så kritiske.

Skylden legger han på Hello Games’ PR-strategi der utviklerne har lovet det ene og det andre uten at det er blitt levert i spillet.

– Jeg forstår mye av kritikken spesielt Sean Murray (sjef for Hello Games, journ.anm.) får, ettersom det hørtes ut som han lovet flere funksjoner enn det faktisk var i spillet fra dag én, sier han til Eurogamer og legger til:

Annonse


– Det var ikke en god PR-strategi fordi vi ikke hadde en PR-person som hjalp ham og til syvende og sist er han en indieutvikler. Men han forteller at deres plan er å fortsette å utvikle funksjoner til No Man’s Sky og slikt, og jeg ser frem til å fortsette å spille spillet.

Les vår sniktitt: Hva i alle dager gjør jeg her?!

Kritikken har hanglet
Mange av spillerne har klaget på at ting som er lovet ikke er med i spillet og at ytelsen hadde vært langt under pari.

Og samtidig som de uttrykker sin misnøye over spillet og at mange av dem ikke får refundert pengene, jobber Hello Games med å få spillet opp på et tilfredsstillende nivå.

 

Kilde:
Eurogamer

Annonse