Slik så det ut når spillet endelig var ferdig.
Slik så det ut når spillet endelig var ferdig.

Annonse


Sean Murray: – Kan fundamentalt endre No Man’s Sky

Det er neppe noe spill som har vært så etterlengtet som nettopp No Man’s Sky dette året.

Ny hardware, nye muligheter
Det er derfor naturlig at uttalelsen til Sean Murray, en av med-regissørene til spillet, vekker noe oppmerksomhet.

Uttalelsen det gjelder handler om Playstation Neo, eller PS 4.5 som den populært kalles på nettet.

Les også: No Man’s Sky-sniktitt: Hva i alle dager gjør jeg her?!

Annonse


I følge et sitat Neowin har publisert så sier Murray at «Kraftigere maskinvare ikke bare betyr oppgraderte teksturer eller høyere framerate. Med kraftigere maskinvare så kan vi ha flere trær, og mer løv på disse. Tettheten og innlevelsen i verdenene, eller en ny type verden kan eksistere.».

Vil ikke fragmentere plattformen
Sony på sin side har fra starten av vært helt klare på at alle spill skal kunne fungere på begge modeller, både Playstation 4 og Playstation 4 Neo.

Det legger en demper på hvor mye Murray og Hello Games faktisk kan endre fra den nåværende modellen.

Blant ønskene til spillere av det nyskapende spillet så er kanskje ikke mer løv eller flere typer verdener det som står høyest.

Men akkurat hva Hello Games klarer å gjøre annerledes på Playstation Neo må vi nok vente mot slutten av året før vi får vite noe om.

Kilde:
Neowin

 

Annonse